loading...
ابزارها قالب
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا بازدید : 3019 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

همان طور که حتما دیدید ، به تازگی دوره ی جدیدی از آموزشات وبلاگ نویسی تحت عنوان "وبلاگ نویسی حرفه ای" را شروع کرده ام. این مطلب هم ادامه ی مطلب قبلی در این زمینه است. اگر مطلب قبلی را مطالعه نکرده اید با استفاده از لینک زیر به آن مطلب مراجعه کنید.

آموزش وبلاگ نویسی حرفه ای قسمت دوم

در مطلب قبلی هم گفتم که ابتدای وبلاگ نویسی حرفه ای تا حدودی می تواند ساده باشد. اما هر چه بیشتر پیش برویم به نکات سطح بالا تر و آموزشات حرفه ای تری می پردازیم.

در آموزش قبلی بخش خدمات حرفه ای رزبلاگ و قسمت "خوش آمدید" آن را توضیح دادم. در این مطلب به توضیح بقیه ی امکانات موجود در پنل کاربری رزبلاگ می پردازم.

مدیریت انجمن

انجمن سایت ابزارها قالب

یکی از امکانات فوق العاده ی رزبلاگ ارایه ی انجمن رایگان است. مانند بسیاری از انجمن های موجود در اینترنت ، شما هم می توانید انجمنی برای خودتان داشته باشید که نه تنها خودتان در آن پست ارسال می کنید بلکه کاربران نیز توانایی ارسال مطلب و پرسش و پاسخ سوالات را داشته باشند. هر انجمن از بخش هایی تشکیل شده است. بخش ها را می تواند موضوعات اصلی انجمن نیز نامید. در انجمن سایت ما شما می توانید بخش ها را با عنوان های "قالب" ، "ابزار" ، "مشکلات شما در وبلاگ نویسی" و ... مشاهده کنید. (ورود به انجمن با کلیک روی لینک بالا)

همچنین هر بخش از انجمن دارای تالار هایی برای گفتگو است. تالار ها را نیز می توان زیر موضوع های موضوعات اصلی در انجمن نامید. البته تالار های نیز می توانند زیر مجموعه هایی داشته باشند. به عنوان مثال در انجمن سایت ما تالار "برنامه نویسی وب" در بخش "مشکلات شما در وبلاگ نویسی" است و تالار های "html & css" و "javascript & jquery" خودشان زیر مجموعه هایی از تالار "مشکلات شما در وبلاگ نویسی" هستند.

به هر مطلبی که در انجمن ارسال می شود تاپیک گفته می شود. شما در پنل کاربری رزبلاگ می توانید با استفاده از قسمت "تاپیک های انجمن" این مطالب را مدیریت کنید. به عنوان مثال می توانید آن ها را منتقل ، حذف یا تایید کنید. هنگامی که تاپیکی را حذف می کنید ، آن تاپیک به زباله دان منتقل می شود تا در صورتی که نیاز با برگرداندن آن داشتید ، بتوانید این کار را انجام دهید.

در انجمن های رزبلاگ امکانی وجود دارد که کاربران می توانند گزارش یک تاپیک غیر قانونی را به شما بدهند. مثلا تاپیکی ارسال شده است که بر خلاف قوانین انجمن شما ، در آن تبلیغ سایتی دیگر وجود دارد. در چنین حالتی هر کاربر می تواند این تخلف را با کلیک روی لینک مربوط به گزارش تخلف در زیر هر تاپیک به شما اطلاع دهد تا در صورت لزوم آن را حذف کنید و به کاربر متخلف اخطاری بدهید.

در زمانی که انجمن سایت شما بسیار پیشرفت می کند و بخش های متعددی در آن به وجود می آیند که روزانه تعداد زیادی مطلب در هر کدام از تالار های آن ها منتشر می شود شما دیگر قادر نیستید به تنهایی تمام موارد را زیر نظر بگیرید و تخلف ها را بررسی کنید و به سوالات کاربران پاسخ دهید. در چنین حالتی شما امکان این را دارید که از قسمت "اضافه کردن مدیر به انجمن" استفاده کنید. با این امکان انجمن شما تقسیم بندی می شود و بر اساس این تقسیم بندی ها مدیرانی به نظارت و پاسخ به سوالات در تالار ها می پردازند.

برای این که فعالیت در انجمن شما جذاب تر باشد ، شما می توانید در انجمن گروه های مختلفی تعریف کنید. مثلا گروه برنامه نویسان حرفه ای ، بچه های تازه وارد یا ... این امکان نیز برای شما فراهم شده است.

هنگامی که به کاربری اخطار داده می شود ، این اخطار ها در بخش "مدیریت اخطار ها" نمایش داده می شوند.

باز هم برای این که فعالیت در انجمن شما جذاب تر شود و کاربران بیشتر بخواهند در آن مطلب ارسال کنند ، شما می توانید عناوین کاربری تعریف کنید. این عنواین کاربری بر اساس تعداد تشکر یا تعداد مطلب ارسال ، به کاربران اهدا می شود. مثال شما با ارسال 15 مطلب در انجمن ما به کاربر ویژه تبدیل می شوید.

همان طور که یک وبلاگ خودش قالب بندی های مختلفی می تواند داشته باشد ، انجمن نیز امکان انتخاب قالب های مختلف را دارد. شما می توانید قالب ها را از میان قالب های پیشفرض رزبلاگ انتخاب کنید و یا این قالب ها را از اینترنت بگیرید و در بخش ویرایش قالب وارد کنید. در آینده اگر توانستید خودتان نیز یک قالب بنویسید.

تنظیمات زیادی در بخش "تنظیمات انجمن" وجود دارد که شما می توانید به دلخواه خودتان آن ها را تغییر دهید. به این بخش حتما سری بزنید.

این آموزشات ادامه دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ابزارهای خاص
جعبه ی پیوند لینک کوتاه کن رایگان ارزیابی آنلاین سایت و وبلاگ به صورت رایگان
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
تبلیغات متنی
درباره ما
لوگوی ابزارها قالب
سایت ابزارها قالب برای خاص بودن آفریده شده است. به امید این که خاص ترین باشیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات
    تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 269
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3280
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 97
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 187
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,030
  • بازدید ماه : 3,602
  • بازدید سال : 91,455
  • بازدید کلی : 2,054,510
  • کدهای اختصاصی
    یادبود 175 شهید غواص
    یادبود 175 شهید غواص