loading...
ابزارها قالب
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا بازدید : 1567 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (8)

این مطلب به دلیل درخواست یکی از کاربران ، در سایت قرار داده شد. می خوام در این مطلب خیلی ساده و مفید توضیح بدهم که چگونه می شود یک دامنه را به وبلاگ متصل کرد. توجه داشته باشید که این مطلب می تواند خیلی مفید باشد و سطح آن به طور قابل قبولی تنظیم شده است تا به درد خیلی ها بخورد.

دامنه چیست؟

دامنه یا domain آدرسی متنی است که به آی پی هایی از اینترنت اختصاص داده می شود. اگر دامنه نبود ما برای دیدن هر سایتی مجبور بودیم آدرس آی پی آن را وارد کنیم. همان طور که می دانید آی پی ها چهار عدد هستند که با نقاطی از هم جدا می شوند (مثل 192.168.0.1) و حفظ کردن آن ها به هیچ وجه راحت نیست. اما با وجود دامین دیگر کسی لازم نیست این آی پی ها را حفظ باشد تا بتواند سایت های محبوب خود را ببیند. وبلاگ ها به جای دامنه ، زیر دامنه (sub-domain) دارند و این زیر دامنه ها را به طور رایگان به صاحب وبلاگ ها ارائه می کنند. اما اگر شما بخواید یک دامنه ی شخصی برای خود داشته باشید باید چه کار کنید؟

دی ان اس چیست؟

dns سیستمی است که رابطه ی بین آدرس دامنه و آدرس آی پی را برقرار می کند. اگر بخواهیم تخصصی تر بگویید: وقتی که شما با استفاده از مرورگر خود آدرس سایت toolstheme.ir را باز می کنید این آدرس در سرور های اینترنت پوشش دهنده ی شما با اطلاعات whois تطبیق داده می شود و با استفاده از اطلاعات whois که به دست آمده است ، آدرس آی پی مورد نظر به دست می آید و شما دقیقا سایت ما را می بینید.

 

آموزش خرید دامنه

اول از همه بگویم که خیالتان از بابت سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی را دارند راحت باشد. چنین سایت هایی تایید شده هستند و به دنبال دزدی از شما نیستند. پس با خیال راحت از هر سایتی با این مشخصات که می شناسید ، می توانید دامنه خریداری کنید. برای خرید دامنه های غیر ایرانی کار سختی در پیش ندارید و خیلی راحت می توانید با وارد کردن یک سری از اطلاعات خواسته شده دامنه را خریداری کنید. تنها نکته ی قابل ذکر قسمت وارد کردن آدرس dns هاست. هر وبلاگی که امکان اتصال دامنه را برای کاربرانش فراهم می کند آدرس های dns خود را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد. شما کافی است این آدرس های dns را از سیستم وبلاگ ساز خود دریافت کنید و در جای خواسته شده وارد کنید. این موضوع برای دامنه های ملی هم صدق می کند.

ایجاد اولین دامنه ی ایرانی کمی پیچیده است. شما برای خرید دامنه ی ملی باید ابتدا در سایت nic.ir عضو شوید که سامنه ی ثبت دامنه های ایرانی است. برای ثبت نام در این سایت فکر نمی کنم موضوع غیرقابل فهمی وجود داشته باشد و تمام مراحل عضویت روشن است.

آموزش تنظیم رابط های مجاز

در سایت ایرینک شما می توانید رابط هایی برای خود مشخص کنید که کار های پیچیده ی ثبت و پرداخت و ... را به صورت اتوماتیک برای شما انجام دهند. این رابط ها همان سایت هایی هستند که شما دامنه را از آن ها خریداری می کنید. برای رفع مشکل خود در ثبت نام دامنه باید رابط ها را به شکل زیر مشخص کنید:

تنظیمات رابط های ایرینک

بعد از این کار شما می توانید دامنه ی خود را از هر نماینده ی مجازی که می خواهید خریداری کنید.

اتصال دامنه به وبلاگ

بعد از خرید دامنه لازم است که شما دامنه را به وبلاگ خود متصل کنید. در هر سیستم وبلاگ سازی که امکان اتصال دامنه را دارد باید صفحه مربوط به این کار وجود داشته باشد. در این صفحه اطلاعاتی از شما درخواست می شود که در صورت یکی بودن این اطلاعات با اطلاعات whois دامنه ، دامنه ی شما به وبلاگ متصل می شود. البته یک موضوع مهم دیگر این است که اگر dns ها را به شکل صحیحی تنظیم نکرده باشید و آدرس اشتباه وارد کرده باشید ، این اتصال انجام نخواهد شد.

توجه: بعد از این که dns های دامنه ی خود را تغییر می دهید باید 24ساعت صبر کنید تا این تغییرات در تمام سرور های whois ایجاد شود. پس اگر بعد از اتصال دامنه به وبلاگ خود قادر به مشاهده ی وبلاگ نبوید ، احتمالا به دلیل همین موضوع است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1395/01/15 و 15:22 دقیقه ارسال شده است

سلام.
ممنون.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1395/01/13 و 10:03 دقیقه ارسال شده است

سلام.
در رابطه با درخواست کد صفحه بندی.
لطفا" اگر یک زمانی وقت داشیتد و لطف کردید درخواست بنده رو انجام بدید، کد صفحه بندی رو شبیه این وبلاگ بنویسید و یا بهتر.
nohekhon.blogfa.com
پاسخ : سلام
من می خوام به شما یه کد خیلی خاص بدم که توی اینترنت تک باشه. فقط نیاز به وقت دارم. اگر وقت کردم حتما انجامش میدم.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1395/01/10 و 16:19 دقیقه ارسال شده است

ممنون از پاسختون.
بله من عادتی که دارم با تغییری کوچک در کدها سریع ذخیره میکنم.
ولی ای کاش کسی بود میدونست باید چی کار کنم تا کدها برگردن.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1395/01/10 و 11:07 دقیقه ارسال شده است

سلام.
یه اتفاقی افتاد که ازتون خواهش میکنم اگر میتونید کمکم کنید.
حدود 300 خط کد css نوشته بودم و همین طور داشتم مینوشتم که یکدفعه کامپیوترم هنگ کرد و مجبور شدم ری استارت کنم.
وقتی کامپیوتر روشن شد، فایل css رو باز کردم ولی متاسفانه همه ی کدها null شده بودند.
به کدها خیلی نیاز دارم.
به نظرتون میشه کدها رو بازگردوند؟؟؟؟؟!!!!!
برای نوشتن کدها هم از ++notepad استفاده میکردم و گاهی اوقات هم با موزیلا فایر فاکس یه تغیراتی در کدها بوجود میاوردم و یا کد جدید مینوشتم.
میشه کدها رو بازگردوند؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ : سلام
یعنی ذخیره کرده بودید و این مشکل پیش اومد؟ (اگر این طور باشه من نمی دونم)
ولی اگر ذخیره نکرده بودید و این اتفاق افتاده دیگه کدتون از دست رفته!

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1394/12/29 و 17:47 دقیقه ارسال شده است

سلام.
ممنون.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1394/12/29 و 6:20 دقیقه ارسال شده است

سلام.
ممنونم که برای درخواستم اهمیت حائز میشید.
بله متاسفانه بلاگفا ایجاد صفحه بندی نداره ولی با این حال خودم یه صفحه بندی در وبلاگم قرار دادم که میتونید مشاهده کنید ولی مجبورم که لینک تمامی صفحات رو قرار بدم. من فقط یه کد جاوااسکریپ میخوام که همه صفحات رو نشون نده و با رفتن به صفحات جلوتر، لینک صفحات دیگر هم ظاهر بشن.
و به نظرم این کد میتونه به بلاگفا وابسته نباشه و در هر سیستمی کار کنه.
پاسخ : سلام
متوجهم. می دونم چطوری میشه دستی ، قسمت صفحه بندی رو برای بلاگفا ایجاد کرد.
اگر وقت کردم حتما براتون کد اتوماتیک می نویسم.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1394/12/27 و 22:54 دقیقه ارسال شده است

سلام.
برای سیستم بلاگفا لازم دارم.
بازم ممنونم ازتون.
پاسخ : سلام
متاسفانه این سیستم امکان ایجاد صفحه بندی رو نداره و هر کدی هم که توی اینترنت با این نام وجود داره ، همه دروغه. البته با کد زیاد و غیر استاندارد میشه چنین چیزی رو برای بلاگفا درست کرد. اما من پیشنهاد می کنم از همون حالت "صفحه ی بعد" و "صفحه ی قبل" بلاگفا استفاده کنید. با این حال اگر تونستم ابزارش رو توی سایت میذارم.

این نظر توسط مزه ی اشک اشعار اهل بیت علیهم السلام در تاریخ 1394/12/27 و 15:56 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز.
یه خواهش ازتون داشتم. میدونم نزدیک عید هست و سرتون شاید شلوغ باشه یا حوصله کار کردن نداشته باشین.
می خواستم اگر امکان داره تو همین ایام یه کد صفحه بندی برای وبلاگ بنوسید. من فقط میخوام کد صفحات باشه، واسم رنگ و شکل و .. مهم نیست. چون خودم css بلد هستم رنگ و بقیه چیز هاشو درست میکنم، اگر جاوا اسکریپت و یا کدهای دیگر رو هم بلد بودم، مزاحم شما نمی شدم و وقت با ارزشتون رو نمی گرفتم.
با اجازه توضیحاتی درمورد کد صفحه بندی بدم:
میخوام جوری باشه که اگر در صفحه اول بود فقط 5 صفحه بعد را نمایش بده و بقیه به صورت نقطه چین باشه و به ازای جلو رفتن هر صفحه، شماره یک صفحه دیگر در تعداد صفحات قرار بگیره و همین طور که جلوتر میره، صفحات قبلی رو به صورت نقطه چین نمایش بده.
تقریبا" شبیه همون صفحه بندی که برای سایت خودتون زیر پست های انجمن و مطالب قرار دادید.
واقعا" اگر این لطف رو در حق بنده بکنید خیلی ممنون میشم ازتون و براتون دعا میکنم.
پاسخ : سلام
خیلی لطف دارید. برای چه سیستمی لازم دارید؟ رزبلاگ ، بلاگفا یا ...


کد امنیتی رفرش
ابزارهای خاص
جعبه ی پیوند لینک کوتاه کن رایگان ارزیابی آنلاین سایت و وبلاگ به صورت رایگان
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
تبلیغات متنی
درباره ما
لوگوی ابزارها قالب
سایت ابزارها قالب برای خاص بودن آفریده شده است. به امید این که خاص ترین باشیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات
    تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 269
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3280
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 99,710
  • بازدید کلی : 2,062,765
  • کدهای اختصاصی
    یادبود 175 شهید غواص
    یادبود 175 شهید غواص