loading...
ابزارها قالب
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا بازدید : 1328 شنبه 23 خرداد 1394 نظرات (0)

context چیست؟

کانتکست (context) همان منویی است که وقتی شما در صفحات وب ، روی قسمتی از صفحه کلیک می کنید ، باز می شود و این منو دارای امکاناتی است که به شما کار کردن با صفحات را آسان تر می کند. در html5 امکانی ایجاد شده است که شما می توانید با استفاده از موجودیت (attribute) رویداد oncontextmenu به راحتی این منوی راست کلیک را با موارد دلخواه خودتان کامل تر کنید.

نکته: این امکان فعلا تنها در فایرفاکس کاربرد دارد و در دیگر مرورگر ها فعال نیست. (به تاریخ مطلب دقت کنید)

خب! برای ساخت یک منوی اختصاصی باید از تگ های زیر استفاده کنید:

<<<code>>>

<menu>

   <menuitem> ... </menuitem>

</menu>

<<</code>>>

برای مشاهده ی توضیحات بیشتر و یک مثال به ادامه ی مطلب بروید.

حمیدرضا بازدید : 2643 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

حتما شما هم تا به حال از فرم های تماس با ما استفاده کرده اید. برای بعضی ها درست کردن یک فرم تماس با مای ساده بسیار وقت گیر و سخت است و کسانی که برای اولین بار می خواهند این کار را انجام دهند ، شاید موفق به انجام آن نشوند. شما در این مطلب می توانید طرز ساختن یک فرم تماس با مای ساده رو به سادگی یاد بگیرید. در این فرم تماس با ما ، اطلاعاتی مثل آدرس ایمیل ، موضوع ، نام ارسال کننده و متن پیام دریافت می شود. توجه داشته باشید که در این آموزش از css استفاده نمی شود و فرم کاملا ساده است. خودتان می توانید هر گونه تغییری که خواستید به آن بدهید و فرمی زیبا تر ایجاد کنید.

طرز کار فرمی که می خواهیم ایجاد کنیم این گونه است: ابتدا اطلاعات توسط یک فرم html دریافت می شوند و به سمت سرور (php) ارسال می گردند. در آنجا پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات ، اگر اطلاعات از نظر مقدار مشکلی نداشتند ، به صورت یک پیام به آدرس ایمیلی که شما معلوم خواهید کرد ارسال می شوند و نتیجه به صورت یک متن ساده در یک خط به کاربر نمایش داده می شود.

نکته: برای متوجه شدن این آموزش شما باید با html و php آشنایی داشته باشید.

برای مشاهده ی آموزش به طور کامل به ادامه ی مطلب بروید.

حمیدرضا بازدید : 2270 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (1)

بعد از چندین روز وقفه بین آموزشات سایت ، بالاخره این آموزش را آماده کردم.

حتما شما در صفحات وب با لیست ها مواجه شده اید. شاید به گونه ای که در ذهن دارید نباشند اما بدانید که تمام لیست های معمولی ، منوهای بالایی در سایت ها ، منوی موضوعات و ... از تگ های لیست کمک می گیرند ؛ اما تفاوتی که این لیست ها با لیست های معمولی در html دارند این است که در آن ها از Css و javascript و jquery برای زیباسازی و متحرک سازی استفاده شده است.

ما در این آموزش کاری به زیباسازی و متحرک سازی لیست ها نداریم. این آموزش ، یک آموزش کامل و مقدماتی برای ایجاد انواع لیست ها در html است. شما بعد از مطالعه ی این مطلب ، قادر خواهید بود لیست های تو در تو و مرتب و نامرتب را بسازید.

توجه داشته باشید که اگر مطالب قبلی را مطالعه نکرده اید ، حتما آن ها را بخوانید و سپس این آموزش که ادامه ی آموزشات قبلی است را مطالعه کنید.

در html دو نوع لیست وجود دارد که آن لیست ها خود دارای زیرمجموعه های زیادی هستند:

  • لیست مرتب

  • لیست نامرتب

برای مشاهده ی ادامه ی آموزش به ادامه ی مطلب بروید.

حمیدرضا بازدید : 2358 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

از این که بین بخش های مختلف آموزش وقفه ی زیادی به وجود اومده عذرخواهی می کنم. (مشغله زیاده نیشخند)

خوب بریم سروقت آموزش. اگه آموزش های قبلی رو مطالعه کرده باشید الان باید بتونید این آموزش رو به راحتی متوجه بشید. پس اگه آموزش های 1 و 2 رو هنوز مطالعه نکردید ، اول اون ها رو بخونید بعد این آموزش رو دنبال کنید.

توی این آموزش قراره که ساخت لینک رو یاد بگیرید. یه کار دیگه هم که قراره بکنید اینه که یه جدول درست کنید. در کل این آموزش یک سری از کاربردی ترین تگ های html رو به شما آموزش میده!

خوب! اول از بقیه ، تگ لینک ( <a> ):

فکر نمی کنم لازم باشه توضیح بدم که لینک چی هست!؟ اما باز هم شاید بعضی ها ندونن: لینک همون چیزیه که شما در بخش های مختلف صفحات وب وقتی روی اون کلیک می کنید به جای دیگه منتقل میشید. (به فارسی میشه پیوند) حالا این پیوند می تونه بین دو صفحه باشه ، بین بخش های مختلف یک صفحه باشه یا بین بخش های مختلف از چند صفحه باشه.

برای مشاهده ی مثال ها و توضیحات بیشتر به ادامه ی مطلب بروید.

حمیدرضا بازدید : 1003 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (2)

در آموزش قبلی شما دیدید که چگونه می توانید یک فایل با پسوند های (html یا htm - فرقی با هم ندارند) را به وسیله ی نرم افزار notepad که به صورت پیشفرض روی ویندوز وجود دارد تغییر دهید. همچنین شما این یک فایل html را در مرورگر خود باز کردید و با استفاده از ctrl + u توانستید کد های آن صفحه را مشاهده کنید. در اصل شما اگر آموزش قبلی را مطالعه کرده باشید ، مقدمات html را به پایان رسانده اید و آماده ی ادامه ی مطالعه ی خود در این مطلب هستید.

توجه داشته باشید که شما اگر می خواهید این کد ها را امتحان کنید ، از تگ های body , head , html هم استفاده کنید و این کد ها را در بخش body آزمایش کنید.

در این آموزش قرار است ایجاد یک صفحه که دارای سر تیتر ، یک بند متن ، خط افقی ، شکست خط و توضیح در کد ها را یاد بگیرید.

برای شروع مطالعه ی این آموزش به ادامه ی مطلب بروید.

حمیدرضا بازدید : 1024 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

همان طور که گفته شد آموزشاتی مربوط به برنامه نویسی وب در این وبلاگ قرار داده خواهد شد که شما می توایند آن ها را یا بگیرید و بسیاری از حالت هایی که دوست دارید ، در صفحات خود پیاده کنید.

این آموزش مقدمه ی آموزش کار با تگ (کلمات کلیدی)های اچ تی ام ال است. یکی از ویژگی های آموزشات این وبلاگ این است که اصول کار با کد ها را بیان می کند و کاری به جزئیات بی فایده ندارد. پیشنهاد می کنم اگر به دنبال تاریخچه ی کد ها و این جور چیز ها می گردید این مطالب را دنبال نکنید. این مطالب فقط و فقط کار با کد ها را آموزش می دهد.

موارد لازم برای کار با html :

1. یک نرم افزار ویرایش مثل notepad , wordpad که به صورت پیشفرض در ویندوز وجود دارد و یا نرم افزار notepad++ که کار با کد ها را خیلی راحت تر می کند.

2. علاقه داشتن و دنبال کردن برای عدم فراموشی. (توجه داشته باشید که اگر به کار با این کد ها هیچ علاقه ای ندارید همان بهتر است که اصلا آن ها را یاد نگیرید. این حرف من کاملا با دلیل و مدرک است که شما خودتان بعد از یادگیری ، متوجه آن می شوید.)

همان طور که گفتیم ما در این آموزشات تاریخچه و ... رو بیان نمی کنیم و فقط هدف آموزش کار با کد هاست. اما فقط این را بدانید که html مخفف Hyper Text Markup Language است.

 

برای مشاهده ی توضیحات بیشتر به ادامه ی مطلب بروید.

ابزارهای خاص
جعبه ی پیوند لینک کوتاه کن رایگان ارزیابی آنلاین سایت و وبلاگ به صورت رایگان
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
تبلیغات متنی
درباره ما
لوگوی ابزارها قالب
سایت ابزارها قالب برای خاص بودن آفریده شده است. به امید این که خاص ترین باشیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات
    تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 269
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 3280
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 148
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 293
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 99,607
  • بازدید کلی : 2,062,662
  • کدهای اختصاصی
    یادبود 175 شهید غواص
    یادبود 175 شهید غواص